3 Basisprincipes Voor Vetverbranding

Iedereen die vertelt dat hij of zij het ene ding heeft gevonden dat jou 100% helpt in training probeert je iets te verkopen. Kettlebell is een fantastische tool op zich of als uitbreiding van je reguliere trainingen. Voor iemand die thuis wil bewegen is kettlebelltraining ook een perfecte oplossing maar het is niet de enige die je kan inzetten voor vetverbranding.

Tips Voor Vetverbranding Met Kettlebell Training

Er is een enorme markt voor afvallen en vetverbranding

Door het vele geld dat er te verdienen is in de dieetsector zijn er veel cowboys die dat ene wondermiddel promoten om morgen al je droomlichaam te hebben. Afvallen is zo een grote industrie omdat bijna 60% van de westerse wereld leid aan overgewicht. Dus als je zelfs maar een fractie van de mensen kunt overtuigen met product A voor vetverbranding heb je al een behoorlijk cliënteel opgebouwd. 

Neem je tijd

Het verliezen van gewicht kost tijd. Afhankelijk van je dagelijkse gewoonte kan het zijn dat je in de eerste fase heel snel veel kilo’s verliest. Maar meestal gaat het in kleine stapjes. Als er geen medische reden is zullen je kilo’s ook niet van vandaag op morgen erbij gekomen zijn. Dus wees geduldig en werk je planning stap voor stap af.

Studies wijzen uit dat :

  • 150 tot 250 minuten van gematigde inspanning per week kunnen helpen om niet in gewicht bij te komen
  • Meer dan 250 minuten van gematigde inspanning kunnen leiden tot gewichtsverlies.
  • 250 tot 300 minuten wordt als de perfecte tijdspanne gezien voor goede resultaten.

Met gematigde inspanning worden activiteiten als kuisen, fietsen naar het werk, trap in plaats van lift gebruiken, … bedoeld. Er is ook een verschil tussen iemand die een hele dag aan een tafel zit of iemand die fysieke arbeid moet verrichten.

Kettlebells inzetten voor vetverbranding en lichaamstransformatie

Bijvoorbeeld als we 210 minuten per week nemen en we bewegen 7x per week een halfuur hebben we ons doel al gehaald. Deze 30 minuten kan je ook opbreken in 10 minuten voor het werk, 10 minuten trap lopen gedurende de hele werkdag en 10 minuten na het werk thuis. Hopla, opdracht is volbracht.

Trainen met gewichten is een oplossing

Onderzoekers hebben aangetoond dat gerichte weerstandstraining met gewichten goede resultaten geeft om je lichaam te transformeren maar ook om je

Vetverbranding Met Kettlebell Training
  • uithouding te verbeteren,
  • hartrisico’s te verminderen,
  • botten te versterken en
  • metabolisme op gang te brengen.

Zelfs met de voordelen dat een goed trainingsplan biedt is het geen alles in een oplossing. De combinatie van een trainingsschema met een voedingsplan waarin je de caloriën beperkt en voldoende rust geeft het beste resultaat.

Een trio met niets dan voordelen

Elk van de deelnemers heeft een rol in dit verhaal van vetverbranding. De samenwerking van de drie factoren is de sleutel tot succes. Weerstandstraining behoort tot je beweging, koolhydraatarme maaltijden maken deel uit van je voedingsplan en natuurlijk hoort de rust en ontspanning erbij om je lichaam weer volledig te laten herstellen.

Met de juiste energie behaal je resultaat

Het onderzoek voor de lange termijn transformatie is een mix van 3 factoren. Elke factor heeft zijn nut maar de weerstandstraining zal de minst populaire zijn.Weerstandstraining vraagt ook de meeste inspanning en de meeste mensen zijn niet gewoon om hun grenzen op deze manier op te zoeken. Hier kan een personal trainer de ontbrekende link zijn om maximale resultaten te boeken voor vetverbranding.

Fitness Zaal Voor Kettlebell Training

Ik zelf en mijn klanten hebben telkens voordeel gehaald uit de weerstandstrainingen, koolhydraatarme voeding en voldoende rust. Het systeem is eenvoudig en makkelijk te dupliceren naar de toekomst toe.

Vetverbranding en hoe moet je trainen

Hier zal ik even belichten hoe je oefeningen moet inzetten om je vetverbranding op gang te brengen. Maar zoals hierboven al besproken met oefeningen alleen zul je het niet redden. Je mag nog een perfecte weerstandstraining inbouwen en je rust respecteren maar als je slecht eet boek je weinig resultaat.

Een stevige workout van 30 minuten kan je teniet doen door 5 minuten slecht te eten.

Met de kettlebell kan je tot 400 calorieën verbranden in 20 minuten. Als je daarna 100 gram eet van M&M’s, snickers, melkchocolade met nootjes, … en je hebt weer 500 calorieën in je lichaam gestoken. Zo zie je hoe eenvoudig het is om weerstandstraining totaal te verknoeien.

Gebruik Weerstandstraining Voor Vetverbranding

Een halfuurtje lopen met een snelheid van 16km per uur kan 550 calorieën verbranden voor iemand van 30 jaar en 70kg.

  • Wandelen (5km/u) : 125 calorieën
  • Fietsen (35km/u) : 560 calorieën
  • Circuittraining : 285 calorieën

Al deze waarden verschillen nog als je een hoger of lager gewicht hebt dan het voorbeeld. Op het internet vind je veel meer waarden en calculators om uit te rekenen hoeveel calorieën je verbrandt per kilogram lichaamsgewicht over een bepaalde tijdsperiode per activiteit. Hoe groter de inzet hoe meer je zal verbranden. Maar het zou zonde zijn om een stevige training met maximale inzet te vergooien om je daarna te vergrijpen aan een zak dorrito’s op de zetel voor televisie.

Je kan geen slecht voedingspatroon goed maken door stevig te trainen

Om nu tot de oefeningen te komen die goed zijn voor vetverbranding komen wij bij samengestelde oefeningen en weerstandstraining. Ja, dit zijn de minst comfortabele trainingen maar ze verbranden het meeste vet. Dus wat je nu doet als beweging, beweeg meer en met een hogere intensiteit. Eet minder suikers en zorg voor een beperkte calorie inname. Op deze manier ga je je lichaam als suikerverbrander omzetten naar een vetverbrander.

Voorbeelden van samengestelde oefeningen zijn :

Vetverbranding Met Kettlebell Training
  • Kettlebell Front Squat en Back Squat met barbell
  • Pull Ups en Chin Ups
  • Kettlebell Thruster
  • (Sumo) Deadlifts en Rows
  • Turkish Get Up en Windmill Met Kettlebell

De beroemde fatbruning zone is een zone waar je een activiteit doet met een lage intensiteit. Een hogere hartslag zou enkel en alleen maar snelle suikers verbranden. Gedeeltelijk waar, maar kijk dan even naar deze feiten :

  • Het lichaam bevat een onuitputtelijke bron van energie. De energie vet die in je lichaam zit is voldoende om de aarde rond te lopen. Waarom komt een marathonloper dan de man met de hamer tegen rond de 30 kilometer? Niet omdat zijn vetvoorraad op is.
  • Als ons lichaam gewoon is om vet te verbranden en geen suikers dan kan je inderdaad op een stoel plaats nemen en in de vetverbrandingszone zitten.
  • Zoals eerder geschreven zal je intensiteit in training ervoor zorgen dat je na de training meer vet zal verbranden op voorwaarde dat je ook zorg draagt voor je voeding na de training.

Als laatste punt wil ik nog zeggen dat iedereen aan krachttraining zou moeten doen. Dat betekent mannen, ook vrouwen en zelfs ouderen. Iedereen heeft voordeel met een beetje spieren en wat kracht. Je vetpercentage zal dalen en met de kracht in je lichaam zal je levenskwaliteit op later leeftijd hoger zijn.

Intensieve krachttraining verbruikt je suikervoorraad en als je suikers op zijn moet je lichaam vetten gaan verbranden. Maak dus van je lichaam een lean mean fatburningmachine.Ik ga akkoord dat als je stevig getraind hebt je glycogeen voorraden in de spieren weer moet aanvullen. Maar koolhydraten kan je ook perfect uit groenten en of fruit halen.