kettlebell in de media - KettlebellgieHoe en waar vind je de kettlebell in de media

 

300 calorieën of meer kunnen verbranden binnen 20 minuten

Dit is wat Johan Versluijs van Rockstar Lifestyle weet te vertellen over de kettlebell ‘ de enige draagbare gym ter wereld ’. “Het is zeer veelzijdig en je kunt er je hele lichaam mee trainen op gebied van kracht, lenigheid en uithoudingsvermogen.” Dit fitness toestel geeft een perfecte workout voor zowel mannen als vrouwen die iets aan hun figuur willen doen.

Maar let op voordat je met die calorieënknaller rond gaat zwaaien. ” Trainen met een kettlebell is niet zonder risico en de wijze waarop je de oefeningen uitvoert maakt het verschil tussen resultaat en geen resultaat. Je kunt het niet zomaar van Youtube leren ” volgens Johan Versluijs.

Women’s Health – Full-body workout met kettlebells – 24 september 2014

Kettlebell Geschonken Aan Sportmuseum

Kettlebell In De Media - SportimoniumVanaf nu is de kettlebell ook te bezichtigen in het Sportmuseum “Sportimonium“, gelegen op het Bloso Domein in Hofstade. De kettlebell is ook gekend als de Gyria.

Praktische informatie over Sportimonium

Sportimonium – Bloso Domein Hofstade

De Workout Die Maar Uit 2 Simpele Bewegingen Bestaat

300 tot 350 calorieën verbranden met een workout van 20 tot 30 minuten met maar 2 oefeningen. De oefeningen die je lichaam van kop tot teen zullen aanpakken zijn de Kettlebell Swing en de Front Squat.

Goed Gevoel – 16/08/2014

15 Minuten Workout

De beste kettlebell oefeningen voor ” The Ultimate Kettlebell Workout “.

Kettlebell In De Media - The Ultimate Kettlebell WorkoutBouw meer conditie, kracht, spieren en verbrand meer vet met deze nieuwe manier van gewicht training, gyria training. Je kan alles nalezen in het artikel van Men’s Health. De oefeningen van de kettlebell workout zijn zowel voor mannen en vrouwen van beginners tot gevorderden.

De kettlebell of gyria oefeningen worden uitgevoerd als een ladder training. Al de oefeningen worden na elkaar uitgevoerd langs 1 kant om vervolgens te herhalen langs de andere kant. Eerste reeks is 1 herhaling van elke oefening aan elke kant, tweede reeks is twee herhalingen van elke oefening aan elke kant, enz.

Hier zijn de oefeningen :

Kettlebell Snatch, Windmill, Front Squat, Kettlebell Press na het ladder circuit kan u de training beëindigen met een rondje Farmer’s Walk

Voorbeeld van een ladder training.

 Men’s Health – 15 Minute Workout by Jill Fanslau, August 05, 2014

Deze Oefening Moet Je Eens Gedaan Hebben

Je botten worden zwakker naarmate je ouder wordt. Osteoporose komt vaak voor bij vrouwen.

Kettlebell In De Media - Kettlebell InstructeurFitness- of gewicht training zorgt voor meer stevigheid in de beenderstructuur. De Gyria is een ideale trainingstool voor thuis, het is klein, relatief kleine investering tegenover fitnessabonnement en je kan er op een korte tijd zeer intensief mee trainen.

Deze kanonskogel is ideaal voor samengestelde oefeningen en je hoeft niet veel toestellen in huis te halen. Deze oefening wordt voorgesteld door Steve Cotter met 2 kettlebells :

Kettlebell Workout : Clean en Jerk, 3 tot 5 sets, 10 herhalingen

Oprah – The One Exercise You Should Try Before You’re 30, March 28, 2014

Geef Je Vetverbranding Een Boost Met Deze 20 Minuten Durende Workout

Een volledige body workout in 20 minuten met één kettlebell. Het artikel lees je maar na in Men’s Fitness maar hier zijn al de oefeningen :

Doe 5 herhalingen per oefening voor een beginner tot 10 herhalingen voor een goed getraind atleet en probeer zoveel mogelijk ronden af te leggen in 20 minuten tijd.

Kettlebell Deadlift, traditional Push Ups, Kettlebell High Pull, traditional Push Up, Two Arm Kettlebell Swing, traditional Push Up, Kettlebell Goblet Squat of Front Squat, traditional Push Up

Men’s Fitness – The 20 Minute Fat Burning Kettlebell Complex by Mike Simone

10 Voordelen Van Trainen Met De Kettlebell

Functionele fitness en kracht training
– Verbeterd lenigheid
Stevige cardio workout zonder verveling
– Combineert cardio, kracht en lenigheid
Leuk en gevarieerd trainen
Oplossing voor een drukke agenda
Extra vetverbranding
– Verstevigd je volledige lichaam
– Is compact en makkelijk weg te zetten
Bespaart je geld

Schuss – Wat Je Nog Niet Wist Over Wintersport

Kettlebell In De Media - KettlebellgieZondag 23 februari openen we onze deuren gratis.

We zetten de wintersporten in de kijker en er zijn boeiende initiaties zoals Kettlebell, Power Sled Training en skilopen voor kids !

Alle info op Sportimonium.be

Sportimonium – 23 februari 2014

5 Fouten Die Je Waarschijnlijk Maakt Bij Trainen Met De Kettlebell

Kettlebell training is fantastisch door de enorme calorie verbranding tijdens een training. Kom het ervaren tijdens een workout bij de kettlebell instructeur.

De 5 meest voorkomende fouten bij vrouwen en mannen een workout :
– De kettlebell is niet zwaar genoeg : de kettlebell swing, ideaal voor beginners zelfs met een uitdagend gewicht
Hou het simpel : Indien je geen workshop hebt gevolgd, hou het bij swing, clean en front squat
– Teveel herhalingen : een goede workout is kort en krachtig, max 20 minuten
– Je armen doen het werk : dan is een kettlebell snel te zwaar, gebruik je heupen
Een kettlebell is geen dumbbell

Women’s Health – 5 Kettlebell Mistakes You’re Probably Making BY Kenny Thapoung – December 12, 2013

Very different . . .
It’s challenging,” said Pavel Tsatsouline, a kettlebell trainer and former instructor for the Russian special forces who helped introduce kettlebells to the United States. “It challenges the heart, the muscles, everything. You get a workout quickly. But you have to work. You can’t sit and watch CNN and do kettlebells. It feels very liberating. I think people are tired of sitting around like gerbils on machines. ”
— New York Times, December 2008

Winst Met Kettlebell Op Alle Vlakken

Een studie verschenen in “Journal Of Strength And Conditioning Research” heeft aangetoond dat 2 tot 3x per week trainen met de kettlebell een positief effect heeft op meerdere vlakken.

De winst die je haalt uit de technieken die je met de kettlebell zal leren zijn overdraagbaar naar andere sporten maar ook naar handelingen in het dagelijkse leven.

Runner’s World – Gains From Kettlebells Transferable By Scott Douglas – Published May 3, 2012

7 Redenen Om Het Een Kans Te Geven

Deze fitness tool kan je een strak lichaam bezorgen terwijl je je trainingstijd drastisch vermindert.

Hier zijn 7 redenen waarom vrouwen de kettlebell een kans moeten geven :
– Train zoals de beroemdheden, resultaten in minder tijd, je gebruikt je hele lichaam, je zal meer gewicht verliezen in minder tijd, je zal zien dat je sterker bent dan je dacht, je houding zal verbeteren en je zal je lichaam dadelijk een versnelling hoger zetten met deze workout.

Prevention – 7 Reasons You Need to Try Kettlebells

Beroemdheden Die Met De Kettlebell Trainen

Lance Armstrong gebruikt de kettlebell voor weerstandstrainingJennifer Aniston doet een 15 minuut durende kettlebell workout om haar buikspieren en armen strak te houden – Jessica Biel, actrice en model houdt wel van een intensieve workoutMatthew McConaughey traint om zijn lichaam te onderhoudenPenelope Cruz is een fan van Kettlebelltraining door de enorme calorie verbrandingKatherine Heigl doet tweemaal per week een stevige trainingVanessa Hudgens verscheen in een fitness magazine met haar favoriete kettlebell training – Functional fitness is het voor Angelina Jolie

Voetbalspelers Trainen Voortaan Met De Kettlebell

Kettlebell In De Media - Kettlebellgie En KVC WesterloKVC Westerlo kocht deze week een volledige set Kettlebells bij Kettlebellgie voor haar voetbalspelers. Kettlebell training is ook voor het revalideren na een blessure ideaal.

Link naar website : KVC Westerlo

KVC Westerlo – Nieuwsbrief februari 2011

Word Slank Met De Kettlebell Workout Voor Vrouwen

Maak je lichaam slank en strak door een snelle kettlebell workout die je ook thuis kan doen.

Een training met de kettlebell voor het hele lichaam. Doe volgende oefeningen voor een total body workout : Clean & Press, Kettlebell Swing, Deadlift en Windmill.

Women’s Health – 16 december 2008

Stuck in a rut?
“Bust out of it in a big way with a kettlebell workout. This old-school piece of equipment is a throwback to the dawn of strength training; many of you may not be familiar with it. After a brief introduction to its physique -building values, we feel confident you’ll soon give kettlebell-style training a try.”
– Joe Weider, Editor of Muscle & Fitness Magazine

Geef Je Metabolisme Een Boost Met Deze Conditie Training

Neem je kettlebell in de hand en wordt krachtig en slank met dit training circuit. Veel mensen kennen ondertussen de kettlebell swing. Met dit circuit ga je een stapje verder.

Kettlebell In De Media - Krachtig En Slank Door VetverbrandingCombineer volgende 4 oefeningen in een circuit. Al de oefeningen worden na elkaar uitgevoerd en rust krijg je na de laatste oefening. Rust tijd is zolang je 1 oefening hebt uitgevoerd.

In de eerste reeks herhaal je zoveel mogelijk de eerste oefening gedurende 60 seconden, dan de tweede, enz. 60 seconden rust alvorens je start met de tweede ronde waarin je 45 seconden traint per oefening, 45 seconden rust om dan in de laatste ronde 30 seconden alles te geven wat je hebt per oefening.

Oefeningen :

Figure 8, 2 Kettlebell Hang Clean, Thruster, Burpee

Met deze training kan je je metabolisme een boost geven die tot wel 48 uur kan aanhouden. Dit betekent dat je lichaam tot 48 uur energie zal verbruiken na de training of je zal vet verbranden zelfs als je op een stoel zit.

Muscle & Fitness – Crank Up Your Metabolism with Kettlebell Conditioning by Eric Salvador

Afvallen Door Een Kanonskogel Met Handvat

De trilplaat lijkt stilaan zijn diensten bewezen. De kettlebell lijkt de nieuwste rage in fitnessland en belooft een strak en gezond lichaam voor vrouwen en mannen.

Goed Gevoel – dossier sporttips 30/08/2008

Een kettlebell workout, als je geen geluid maakt doe je het niet goed – Nynke (deelneemster)

De Magie Van Kettlebells

Kettlebell In De Media - KettlebellgieDeze kleurrijke, gietijzeren gewichten met handgrepen zijn de rage op sportscholen, deze dagen. Ze zien eruit als reusachtige kanonskogels of gigantische deurstoppers maar ze zijn een trainingstool voor krachttraining.

Correct gebruikt, kunnen ze je een korte intense training geven.

Zorg ervoor dat je de kettlebell of gyria leert gebruiken bij iemand die goed opgeleid en gecertificeerd trainer is. 

Weight Watchers Fitness 411: The Magic of Kettlebells By Jennifer Cohen

 

* Het is steeds aangewezen om de technieken van kettlebell training te leren samen met een gecertificeerde trainer of kettlebell coach.