Wat is een Kettlebell Swing Pull

De Kettlebell Swing Pull is een oefening uit de basis reeks voor kettlebell training. De Swing Pull dient onder andere als voorbereiding om de Kettlebell Snatch aan te leren. Tevens is deze oefening ook bruikbaar voor core en schouder stabiliteit te trainen.

Het duwen en trekken van de Kettlebell Swing Pull maakt de oefening ook zeer geschikt voor vechtsporters die trek en duwkracht kunnen gebruiken in hun discipline.

Hoe doe je een perfecte Kettlebell Swing Pull

Hoe Doe Je Een Perfecte Kettlebell Swing Pull

Een korte samenvatting van de Kettlebell Swing Pull

Uitgangshouding

  • Zet je voeten op schouderbreedte en hou de kettlebell vast met één hand

Start van de Kettlebell Swing Pull

  • Buig de heupen naar achteren terwijl het bovenlichaam maximaal 45 graden naar voren komt.
  • Swing de kettlebell van tussen je benen tot op ooghoogte.
  • Trek vervolgens op het hoogste punt de kettlebell met een stevige ruk naar achteren en druk deze weer uit.

Einde van de Kettlebell Swing Pull

  • Volledig terugkomen naar de uitgangspositie door middel van de heupmusculatuur

Aandachtspunten voor de Swing Pull

  • Hou het gewicht op de hielen voor je evenwicht en zorg voor stretch op de hamstrings
  • Rug blijft vlak en de armen gestrekt
  • Blijf altijd naar voren kijken en strek maximaal uit

Voorbereiding op de Kettlebell Swing Pull

 

LET OP

Alvorens u start met de kettlebell swing pull is het belangrijk om de aandacht te richten op de goede uitvoering van de diverse technieken. Uit ervaring is gebleken dat de kettlebell niet te leren is van een kettlebell dvd of Youtube. Wij geven dus het advies om een workshop te volgen bij een gecertificeerde kettlebell trainer in jouw buurt.

Kettlebells kunnen aangeschaft worden tijdens de workshop met een korting van 15%. Via de contact pagina kan je je inschrijven voor een workshop.