Wat is een Kettlebell Snatch

De Kettlebell Snatch is een van de basisoefeningen bij kettlebell training. Vooraleer je de snatch uitvoert moet je al enkele technieken beheersen alvorens deze oefening veilig en correct te kunnen uitvoeren. Hier tegenover staat wel dat de kettlebell snatch een enorme transfer heeft naar andere oefeningen zoals sprinten, springen en optrekken.

De snatch is ideaal om in te zetten voor explosieve krachttrainingen maar ook voor uithouding.

Hoe doe je een perfecte Kettlebell Snatch

Hoe Doe Je Een Perfecte Kettlebell Snatch

Een korte samenvatting van de Kettlebell Snatch

Uitgangshouding

  • Zet je voeten op schouderbreedte en hou de kettlebell vast met 1 hand

Start van de Kettlebell Snatch

  • Buig de heupen naar achter terwijl het bovenlichaam naar voren komt.
  • Beweeg enkel de heupen en hou de knieën niet op slot
  • Swing met de kettlebell tussen je benen en buig het bovenlichaam maximaal 45 graden
  • Trek en swing de kettlebell in een vloeiende beweging naar de eindpositie van de Press.

Einde van de Kettlebell Snatch

  • Volledig terugkomen naar de uitgangspositie en de beweging herhalen.

Aandachtspunten voor de Snatch

  • Hou evenwicht door je gewicht op de hielen te houden
  • Hou de rug vlak en breng stretch op de hamstrings
  • Blijf altijd naar voren kijken en strek maximaal uit

Voorbereiding op de Kettlebell Snatch

 

LET OP

Alvorens u start met de Kettlebell Snatch is het belangrijk om de aandacht te richten op de goede uitvoering van de diverse technieken. Uit ervaring is gebleken dat de kettlebell niet te leren is van een kettlebell dvd of Youtube. Wij geven dus het advies om een workshop te volgen bij een gecertificeerde kettlebell trainer in jouw buurt.

Kettlebells kunnen aangeschaft worden tijdens de workshop met een korting van 15%. Via de contact pagina kan je je inschrijven voor een workshop.