Wat is een Kettlebell Push Press

De Kettlebell Push Press is een heel goede oefening om te leren trainen met een zwaardere kettlebell. Nadat je de Kettlebell Press voldoende hebt getraind is ook je schoudergordel sterk genoeg voor een niveau hoger. Met een extra heup inzet zou het geen probleem mogen geven om een zwaardere kettlebell te pressen.

De kettlebell push press is hiermee geschikt als voorbereiding op de Kettlebell Thruster.

Hoe doe je een perfecte Kettlebell Push Press

Hoe Doe Je Een Perfecte Kettlebell Push Press

Een korte samenvatting van de Kettlebell Push Press

Uitgangshouding

  • Zet je voeten op schouderbreedte en hou één kettlebell in Rack positie
  • De kettlebell rust op je onderarm en de knokels van je hand bevinden zich onder je kin

Start van de Kettlebell Push Press

  • Maak een korte squatbeweging en press de kettlebell bij het weer strekken van de knieën recht omhoog
  • De beweging gebeurt in een vloeiende beweging en zorg dat de bovenarm in lijn met de oren is

Einde van de Kettlebell Push Press

  • Volledig terugkomen naar de uitgangspositie in rack position

Aandachtspunten voor de Push Press

  • Denk eraan dat kwaliteit boven kwantiteit gaat
  • Zorg dat de Aam volledig gestrekt is en blijf naar de kettlebell kijken
  • Breng de kettlebell onder controle weer in de uitgangspositie

Voorbereiding op de Kettlebell Push Press

 

LET OP

Alvorens u start met de kettlebell push press is het belangrijk om de aandacht te richten op de goede uitvoering van de diverse technieken. Uit ervaring is gebleken dat de kettlebell niet te leren is van een kettlebell dvd of Youtube. Wij geven dus het advies om een workshop te volgen bij een gecertificeerde kettlebell trainer in jouw buurt.

Kettlebells kunnen aangeschaft worden tijdens de workshop met een korting van 15%. Via de contact pagina kan je je inschrijven voor een workshop.