Wat is een Kettlebell Deadlift

De Kettlebell Deadlift is een basis oefening die hoort bij de reeks om kettlebell training aan te leren. De Deadlift wordt gebruikt als basis voor de Kettlebell Swing. Door een goede deadlift aan te leren, leer je je heupmusculatuur te gebruiken die je nodig hebt voor de swing. Op deze manier leer je een juiste houding en hoe deze aan te houden.

Hoe doe je een perfecte Kettlebell Deadlift

Hoe Doe Je Een Perfecte Kettlebell Deadlift

Een korte samenvatting van de Kettlebell Deadlift

Uitgangshouding

  • Zet je voeten op schouderbreedte en hou de kettlebell met 2 handen vast

Start van de Kettlebell Deadlift

  • Buig de heupen naar achteren terwijl het bovenlichaam maximaal 45 graden naar voren komt.
  • Hou de knieën niet op slot en zorg voor een hoek van maximaal 20 graden
  • Alleen de heupen bewegen

Einde van de Kettlebell Deadlift

  • Volledig terugkomen naar de uitgangspositie door middel van de heupmusculatuur

Aandachtspunten voor de Deadlift

  • Hou voor je evenwicht het gewicht op de hielen en stretch de hamstrings
  • Rug blijft vlak en hou de armen gestrekt en schouders laag
  • De kettlebell blijft tussen de benen hangen

 

LET OP

Alvorens u start met de kettlebell deadlift is het belangrijk om de aandacht te richten op de goede uitvoering van de diverse technieken. Uit ervaring is gebleken dat de kettlebell niet te leren is van een kettlebell dvd of Youtube. Wij geven dus het advies om een workshop te volgen bij een gecertificeerde kettlebell trainer in jouw buurt.

Kettlebells kunnen aangeschaft worden tijdens de workshop met een korting van 15%. Via de contact pagina kan je je inschrijven voor een workshop.