Wat is een Kettlebell One Arm Swing

De Kettlebell One Arm Swing is samen met de Kettlebell Swing de basis van alle Kettlebell oefeningen en is daarom van cruciaal belang om deze perfect te beheersen. Door de kettlebell tijdens de swing maar met 1 hand vast te houden word je gedwongen om een krachtigere heupbeweging te maken, je schuine buikspieren aan te spreken en het lichaam vast te zetten.  De kettlebell one arm swing is uitermate geschikt voor het trainen van een explosieve heup inzet, grip en tevens 1 van de beste oefeningen om je onderrug te versterken.

Hoe doe je een perfecte Kettlebell One Arm Swing

Hoe Doe Je Een Perfecte Kettlebell One Arm Swing

Een korte samenvatting van de Kettlebell One Arm Swing

Uitgangshouding

  • Zet je voeten op schouderbreedte, borst vooruit en hou de kettlebell met 1 hand vast

Start van de Kettlebell One Arm Swing

  • Buig de heupen naar achteren terwijl het bovenlichaam maximaal 45 graden naar voren komt en swing de kettlebell van tussen je benen niet hoger dan ooghoogte

Einde van de Kettlebell One Arm Swing

  • Volledig terugkomen naar de uitgangspositie door middel van de heupmusculatuur

Aandachtspunten voor de One Arm Swing

  • Gewicht blijft op de hielen voor een goed evenwicht
  • Houd het bovenlichaam recht en voel stretch op de hamstrings
  • Rug blijft vlak en armen gestrekt
  • Blijf naar voren kijken en strek maximaal uit

Voorbereiding op de Kettlebell One Arm Swing

 

LET OP

Alvorens u start met de kettlebell one arm swing is het belangrijk om de aandacht te richten op de goede uitvoering van de diverse technieken. Uit ervaring is gebleken dat de kettlebell niet te leren is van een kettlebell dvd of Youtube. Wij geven dus het advies om een workshop te volgen bij een gecertificeerde kettlebell trainer in jouw buurt.

Kettlebells kunnen aangeschaft worden tijdens de workshop met een korting van 15%. Via de contact pagina kan je je inschrijven voor een workshop.